Svar till några frågor :D

AnnaKari96

Vad är du för slags ryttare hoppning, dressyr.....???? fin blogg föresten :)

Svar:
Tack så mycket! Jag vet inte om jag har någon speciell inriktning, för jag gillar ju allt! Gillar att hoppa köra dressyr, ut i skogen mm. Jag gillar inte när det för enformigt i ridningen :P Men det är dressyren som jag vill utvecklas mest då jag tycker det är väldigt bra att vara bra i grunden:)

anonym :P

Vad har du för kamera? :)

Svar:
Jag har en Canon eos 350D! tycker den är kanon! rekomenderas starkt till alla som vill ha en bra och pålitlig kamera! :P

Anonym:
Hej fin blogg :P
Vad är DITT bästa tips för en bättre nedsittning i sadeln ?:O

Svar:
heheh inte mitt bästa område direkt om ja ska vara ärlig har faktist problem själv med min "nedsittning" Men om jag ska ge lite råd så är det vell att rida mycket utan stigbyglar för att räna balansen, bli longerad utan stigbyglar i trav och att man kan prova att slappna av överdrivet :P Men man ska hitta takten och slappna av och tänk att dina ben är jättelånga och vill ner till marken och bara följ med i hästens rörelser och tänk att du har bly i rumpan. :O
Det underlättar så klart om man har egen häst/medryttare så man kan göra "övningarna" och träna själv.


Det blev inte mycket frågor men kanske om jag väntade några dagar tills att svara på dem kanske det skulle blivigt mer men orkade inte :P Och tack för frågorna !!! :D









Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback