Riskolan

åh hejsan! Idag har jag ridit på Riskolan Hägerneholm för sista gången för nästa gång jag rider där är det på nya anläggningen, då ska det bli hårdkörning har väran ridlärare sagt ;P Men idag red jag Flingan igen, hon var superduktig och piggare än förra veckan men allt mer tittig.Nästan i början av ridpasset ute i skogen på en slinga kom det en cyckel nedanför och ingen häst reagerade alls men när den var förbi så blev de två hästarna framför skiträdda så ena hästen kutade rakt fram och sen andra sprang till häger över en mini äng och Flingan som jag red tvärvände och kutade mot strömmen :D hahah lilla flingis och jag hade hellånga tyglar så det var lite svårt att stanna henne men det gick! Annars gick det bra, vi red sedan på volt i en gammal hage och körde lite självständig ridning med öka och korta traven + lite galopp. Våran ridlärare är jätte bra ser allt och ger goda råd:)

Jag är jättenöjd med "dagens ridpass" =)

Kommentarer
Heddish

Jaa hon verkar super<33



2010-09-05 @ 21:31:48




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback