Inspiaration

Hej igen...

Jag fick lite inspiration av Tove att skriva lite om när jag började rida London fast tänkte berätta lite om när jag skulle provrida han :)

Jo när jag skulle åka och provrida var jag jättenervös :S När jag satt i bilen tänkte jag på hur han skulle vara...lat,het,busig,lättriden,svårriden om han skulle testa mig mycket osv.....
När själva provridningen ägde rum red Tove lite först och sen fick jag sitta upp och rida lite, jag vet inte vad som hände men det känndes så rätt med London även om jag var jätte nervös och lite spänd och ja...   jag tyckte att det gick helt OK med provridningen även om jag inte kunde få London i form (vilket jag än i dag har lite svårt med) osv... Sen provred jag en till gång efter det och då gick det bra det me, var inte lika nervös för nu visste jag på ett ungefär hur han var:P :)

I början när jag precis blivit medryttare på London särsilt i ridningen ville han testa mig, men inte att bocka och hålla på...mer att han ville inte det jag ville, han vägrade att fatta galopp om jag inte hade spö och gick med nosen rakt i vädret mm... och i stallet var han lite surig när jag skulle borsta och särsilt när man skulle ta av täcket! Men efterhand litade han på mig, ridningen gick bättre o bättre han var inte lika surig i stallet :P Och nu är han inte alls surig i stallet bara när man ska spänna sadelgjorden och om man stör när han äter i boxen, och i ridningen kan jag nu fatta galopp utan spö eller någonting, fast jag har lite problem att han vill gärna slängtrava in i galoppen men det har blivigt mycket bättre och jag kan fatta galopp från skritt! (stolt*) Vi samarbetar mycket bättre och känner att det går upåt! :D Det har verkligen varit lärorikt allting och varje dag när jag ska till han tänker jag : JA! idag ska jag till London! <3 :)











Kommentera gärna! :D


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback