Dagens ridpass

Hej nu är jag hemma från stallet, åkte dit lite senare idag:P Lite dumt bara att min pappa som just nu är borta har kamera sladden så kan inte lägga upp bilderna jag tog idag:/ Men jag kan lägga upp dem på onsdag:D

Idag när jag skulle ta in London från hagen tog jag med kameran och fotade lite, blev faktist ganska fina bilder. Och London kom fram direkt till mig och började nosa på kameran och va allmänt kelig <3 ;) Tog också lite bilder i stallet och så, det får ni se på onsadag :) London hade tydligen blivigt sparkad och då skulle jag tvätta rent såret. Det gick bra, han var så snäll och såret såg fint ut.

Men sen skulle vi rida, hade tänkt lite uppvärmning på slinagn och sen dressyr i ridhuset men de var lektioner där så skulle först rida på slingan runt fältet och sen lite på ridbanan. Men när jag kommit en bit på vägen till slingan, tvärstannade London och stod spänt och lyssnade efter något, sen vände han snabbt och nästan små trava iväg :S Jag gjorde halt och tittade bakom mig men såg ingenting :O Det kanske var en älg han sett?! Någonting måste det ha varit eftersom att London är jätte snäll när man rider ut och blir inte ofta rädd för saker..... men ville inte tjafsa med han så vi vände hemmot och skrittade runt sjukhagarna innan vi fick in på banan. Dert var lite blött på kanterna så höll mig mest till voltspåren och i mitten. Det blev en blandning av galoppfattningar, skänkelvikningar och lite annat lösgörande. London var helt ok pigg men i början va han lite små seg men när han väl komm igång blev han piggare :D


Taggar stort inför dressyrtävlingen med London på ridskolan, måste bara kolla på tors vilken tid man skulle vara där :D


Kommentarer
Tove - Ridsport, foto & vardag

Sv: Tack :D



Blogg: http://londoninmyheart.blogg.se/
2010-09-21 @ 10:48:59




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback