Vildsvins jakt!?

Ja visst blir man nyfiken när man läser rubriken?! :) ja jag ska berätta.

Jo idag har jag jobbat på praoen i stallet efter helgen. Man hade chans att vila upp sig i helgen så det var inte lika jobbigt idag. När jag kom till stallet var det två andra tjejer som ska praoa en vecka i stallet, alltså denna vecka. Skönt att vara tre :P Men de var jättetrevliga och vi lärde känna varandra fort. Innan vi han mocka hade "rymmlingarna" rymt från hagen...igen... fast Karisma hade varit duktig idag och stannat innanför staketet :D Men det gick verkligen jätte snabbt idag och vi frågade Anja om vi kunde få rida ut fast vi inte var 17 (vilket man måste vara igentligen för att kunna rida ut själv) men jag är ju inte 17 och jag och Anna hade ridit ut själva mycket förra veckan :P men det gick iaf bra att vi fick rida ut. Jag hade Karisma såklart och den ena tjejen hade Line och den andra pentagon.

Jo vi fick för oss att vi skulle rida barbacka :P Vi red en anna ridväg som jag inte var så säker på när vi hade kommit ut en bit men vi vände ibland och red andra vägar så det gick jätte bra. Mest skritt men en del trav också, pga underlaget blev det inge galopp :/ men när vi gick in i en dunge så gick line i täten en stund (duktiga Karmen hade gått i täten hela turen förutom nu) så hörde vi ett läskigt ljud och tjejen som red på line tvärstannade och alla lyssnade..... Emelie som red line utbrast: "det är vildsvin!!!" gud va vi blev rädda och vände på klacken och jag o karisma började trava bort o de andra hängde på! det läskiga var att när vi "flydde" bort från ljudet lät det högre o högre som att de fäljde efter oss. när vi kom ut på en rak bred väg kunde vi inte sluta garva X) va fåniga vi hade varit. men vi bestämde oss för att ta en tll liten runda men det ville inte hästarna, de ville hem! så emelie ställde Line rakt mot där vi ville rida och sa "mot sherwood-skogen!" hahah då kunde jag inte hålla mig oh började as garva XD men sen gav vi upp och skrittade hemmåt...... 

hahah vilken ridtur XD o vilken lång text, inte många som kommer läsa den men men...

Imorgon ska jag och de andra prao-eleverna rida lite hästar som behövs sättas igång så jag ska tydligen ha en stor nordis som heter Emalj, ska kolla om jag hinner ta ett pass med karmen innan eller efter.... .P







Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback