Tisdag-Dagens ridpass x2

Hej allihopa! :D dagens ridpass lägger jag upp i detta inlägg med lite bilder :)

Dagens ridpass-Emalj:

Vi skulle rida lite hästar som inte hade gått på ett bra tag som skulle sättas igång nu till vintern. Anja sa lite hästar som vi skulle tänka oss ta och hon sa att jag kunde ta Carisma (med "C", inte "min" karisma) hon är en lagom stor travar korsing men i fredags när jag skulle ta in henne vände hon baken och sparkade bakut så fort jag kom nära hennes 3m radie så den hoppade jag över, jag var sugen på att rida en nordis så jag frågade om jag fick rida Emalj, en stor svart jättesnäll nordis och det fick jag! 

Vi red ut i skogen. Jag red barbacka. Det var lite roligt när jag skulle hoppa upp från en stol och jag hamnade inte riktigt på han så jag hängde lite på sidan medans han gick iväg men jag kom upp snabbt och kunde få stopp på han XD ja iaf så tog vi det lugnt, skritt och trav. Han hade en underbar trav så det var skönt att rida på han..... förutom när han snubbla så han dök ner och jag höll på att trilla i backen men jag höll i mig X) Ett litet problem bara att han gillar att gå under småträd för det kittlas på magen så de var en aning iritterande annars gick uteritten fint. När vi kom tillbaka var han jättesvettig, stackarn har inte gått på jättelänge.




Emalj :) 




Dagens ridpass- Karisma:

Jag fick rida Karisma också idag! jag och de andra tre tjejerna skulle fälja med på en uteritt med två små amatör tjejer. Barnen började gråta och det ena barnet hoppade av och ledde sin häst :/ mamman gick såklart med -.-  de var lite iritterande..... men Julia en tjej som brukar jobba i stallet och rider alltid en säck som heter cherockee, hon fick hoppa av och leda den ena tjejen samtidigt som hon ledde sin häst.

Men vi andra gick sist en bit ifrån så vi red lite hur vi ville. skritt trav och provade att fatta höger men hon bara rusade iväg så jobbade istället med mycket lösgörande och jag håller att uppnå mitt mål! att karisma ska gå i engelsk-form med sträkta tyglar och det gjorde hon några stunder idag! sååå stolt över henne. hon kan ju annars bara gå i "western-form". <3333 jag tog lite bilder när vi red och i hagen innan :P




"jag är en suris-häst"



"fast ibland kan jag vara glad!"





Lina och Albin




Nella och Pentagon




Nella o pentagon igen :P


Kommentarer
Anonym

frågestund på bloggen! :)



Blogg: http://cajsamanda.blogg.se/
2010-10-27 @ 18:40:38




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback