PRAO dag 2

tjollahej!

ja vet enformig rubrik va!? XD men kommer på något annat sen...hehhe

Ja och idag har det varit en ny dag på dalhem:) Dagen började som igår, vi mockade sopade stallgången, tog in hästar, fyllde på vattenhinkar, fodrade städa sadelkammrarna mm..... Tiden gick rätt snabbt till lunch. Men det ända som var liiite segt var att det var en hel del busiga och envisa russ som verkligen inte ville komma in :/ så jag och Anna (andra praktikanten) fick springa runt och försöka få tag på hästrna X) red oxå Karisma idag! Hon gick inga lektioner idag så fick ha henne för mig själv :D

Dagens ridpass:

Idag red jag Karisma lite senare än vanligt för det var så mycket som skulle göras innan... Men idag var hon inte alls lika sur i boxen som hon var igår, inte heller lika grinig när jag skulle sitta upp mm... Men jag satte upp utanför stallet och skrittade iväg till ridhuset. Karmen kändes jätte pigg och framåt på väg dit, till skillnad från igår när jag fick sitta med 2 spön för att hon skulle röra sig ur fläcken! :O Men inne i ridhuset var hon pigg och glad faktist. Hade lagt fram lite bommar bla 2 bommar på långsidan långt ifrån varandra som vi först travade över och sendan galopp. Karisma har väldiga problem i galoppen. Hon saktar oftast av och orkar inte hålla igång den så mycket. Men idag var hon superduktig och vi kunde göra en stor och rund volt i trav *STOLT* Imorgon kanske jag ska ha lite hinder i ridhuset så hon får hoppa lite...

Glömmde kameran idag så kan tyvärr inte lägga ut några bilder men imorgon tar jag med den, ska lägga i den i väskan nu :P

Bjuder på en bild från i sommras när jag red henne :)






Kommentarer
Sara

vem e karisma? din medryttarhäst? :P



2010-10-19 @ 18:04:48




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback