PRAO dag 1

hesan svejsan! :D

Idag var det första dagen på Prao i stall dalhem! det var superkul! Började 8:30 och slutade 16:00:) helt ok tider.

Först när jag kom dit så pratade jag med Anja (handledaren) och jag började mcka hos alla hästar, ganska många boxar. Det var en till tjej som är lika gammal som jag som oxå praoar men kom en vecka tidigare så denna vecka är hennes sista så jag fick ju lite hjälp :P Efter det kom Anja och sa att "Quien" ett busigt gotlandsruss hade rymmt så då gick vi och fångade henne :D Efter mockningen sopade, fyllde på vattenhinkarna, sopade lite till tog in hästar och sen lunch. 

Fick oxå rida idag. Min söta pålle Karisma<33333 (för er som inte vet hade jag henne på lägret och turridningen i sommras) Hon är mycket riden i western så hon kan inte så mycket inom engelsk ridning men hon lär sig :P Red mest lite grunder, att hon skulle gå rakt på spåret att hon svarde på mina hjälper. Ibörjan va hon himla kaxig av sig och försökte bocka och sparka bakut och tvärstannade när hon hade lust och var allmänt seg... Men efter att jag satt av och knöt min sko som höll på att åka av hämtade jag två spön, ett i varje hand och då blev det fart på henne! XD i galoppern var hon jätteduktig för att vara henne :)

Tog inte me kameran idag så det blir inga bilder men imorgon kmmer den följa med! :P




Kommentarer
Tove

SV: Nej, han gick ut förra året, han ser inte så gammal ut bara. Han är alltså 16.



Ja, vad jag vet får man rida på åkern innan Södergården, om du menar den som är på höger sida om vägen :)



Blogg: http://londoninmyheart.blogg.se/
2010-10-18 @ 18:59:14




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback