Fredag- sista dagen :'(

fy vad hemskt att det är över nu med praoen, det har vekligen varit superkul och lörorikt. Jag har verkligen lärt mig massor, tex lite mer hur man hanterar hästar på ett bra sätt som möjligt men också hur man ska vara i olika situationer som man kan hamna in när man är ute o rider. Såklart att jag kan hantera hästar och mm men jag har utvecklat den förmågan :P

Idag blev det mycke ridning men inte såå mycket jobb ändå ;) Jag kom till stallet kl 8 för att förbereda för uteritten som skulle vara senare så vi skulle ta in hästar mm innan. Men det har gått bra allting och har hunnit rida 2 ggr idag! ;P

Dagens ridpass, nr 1 Karisma/zalmiak:

Jo varför står det att jag har ridit både Karisma och Zalmiak? jå för att första uteritten var med en van mamma och en ganska van liten tjej som hade bokat uteritt så jag red med, nella o lina var såklart med oxå! :D men den lilla tjejen hade Zalmiak och han åt gräs hela tiden och den lilla tjejen slet o drpg i han men han brydde sig inte. tillslut fick hon nog o börgade störtsura och Julia (ledaren) sa att jag skulle byta med henne, så jag har ridit gotlandsruss idag :P men fan vad han var jobbig, drog ner huvet drog iväg på fältet men direkt när jag satte mig i stadeln fick han smaka på andra bullar. Jävlar vad sur jag var på han! :O men det gick bra sen efter lite testande av mig så började han bocka när vi skulle trava mm men då fick han rejält med smisk X)  sen skötte han sif fint resten av timman och började att jobba i form så smått ;P


Dagens ridpass, nr 2 Karisma:

Red tsm med Nella i skogen hon hade Pentagon och jag hade Karisma såklart! :D Först red vi över vägen på några slingor där och försökte hitta naturhindrerna vi hittade dem men Karisma gick på tårna hela tiden och hoppade till av minsta lilla. Och så fort hon ville gå en annan väg än mig så backade hon, stegrade, böjde på halsen och sparka bakut kasta sig åt sidan mm. Men jag bara satt kvar och lät henne konstra slutade hon med det och jag kunde driva frammåt... Men hon blev jätte rädd överallt och stack så fort vi skulle galoppera så vi red tillbaka till andra sidan och red vägar där, hon var mycket mer avslappnad och vi kunde sträcka ut i galopp. men även här hoppade hon till men det var nog för hon är inte van att gå nästan ensam och först, så hon var duktig. Men annars gick det bra med henne :D <33 Hon var sååå duktig att jobba fint nästan hela tiden! <3 :D








Zalmiak- gotlandsruss :)













Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback