London idag!

hej nu är jag hemma från stallet och har ätit midagg och nu sitter jag med läxor. Idag red jag London på utebanan ca 1 h. Men gud va han drog i galoppen! jag fick galoppera flera varv innan han lugnade ner sig. Men fick lite order från Tove att jag skulle galoppera mycket så det blev som sagt mycket galopp idag. men i skritt och traven var han inte lika galen men var ändå piggare än normalt. Men hans "överskottsenergi" varade inte så länge så han jobbade på bra efter att han fick spurta lite :D Idag var det första gången jag red med den nya dressyrsadeln! den var jätte skön. Lite skillnad att rida dressyrsadel på London än på superbreda Flingan :P

...och imorgon ska jag till London igen, undra vad vi hittar på för bus då!? :D



Kommentarer
Tove - Ridsport, foto & vardag

Jag vet verkligen inte vart hans energi kommer ifrån :o Han får nästan ingen havre alls (fick två liter om dagen hos förra ägaren) och ändå är han helt tokigt, haha! Han går varje dag också, så det är väl bara att galopperar, galoppera, galoppera, haha! Men jätte bra om du försöker galoppera lite mer när du rider :D



Kram, Tove



Blogg: http://londoninmyheart.blogg.se/
2010-08-30 @ 19:40:18




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback