Galna London

hihih ribriken säger en hel del XD...men London var lite halv tokig idag me:D Men jag tar allt från början.... Först när jag och Hannah skulle ta in Tage och London så ville inte Tage komma in :( han bara sprang iväg och London som är som en ängel att ta in vi bara stod där och tittade på och försökte hjälpa till sen med Tage men han tvär vägra! Så vi beslutade att Vi tog in London och sen väntade vi på att dert skulle bli intag så Tage kom in då istället. Jag red ca 30 min innan Tage kom in och Hannah joynade oss vid ängarna:) Men ibörjan var London jätte lugn och kände att han var kanske lite seg i första traven, men efter att jag skrittat och travat fram ordentligt lev han hyper, så fort jag la till galoppskänkel bokstavligen flög han fram och drog upp nosen så det var ganska svårt att stanna men till slut gick det och när vi saktat av till skritt började han direkt jobba jätte fint :> Sedan red vi mycket trav på ängarna i det lite hägre gräset osv så han fick lyfta på benen, han travade fin med öronen framåt och sen i galoppen blev han hyper igen men han drog i alla fall inte upp nosen. Men efter att jag travade runt och runt fältet känndes det som att han blev lite lugnare och tröttare och då provade jag galopp igen men han sprang iväg och hängde i tyglarna :< Jag bestämde mig för att gå till utebanan och trava och galoppera han där, vilket gick kanon. Han blev ganska trött och svettig så antar att han blev av med lite energi så han slipper hålla på sådär med Tove imorgon när hon rider ut!

Ja London har blivit lite hyper av sig, Busponny, men älskar han ändå! <333
Och hoppas det går bra för Tove imorgon :O :)


Och så fyller jag år imorgon...undra vad jag får.... :D





Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback