Dagens Ridning

Idag var det första gången för terminen jag red på ridskolan:) Jag fick en häst som heter Starias mysteri men nästan alla kallar henne Flingan. Vi red ut och det gick jätte bra, kändes lite konstigt att ha uteritt läder i en dressyrsadel men det gick bra ändå! :D I början hängde hon i handen och la sig på bogarna i sin s.k.a "fake-form" men efter en liten stunds arbete fick jag upp huvudet och hon gick i en bra form. Helt plötsligt började det dugga sen kom det ett skyfall, himlen öppnade sig och det hällde ner i en bra stund. Jag som bara hade en T-shirt på mig blev helt blöt och både jag och Flingan såg ut som ett par dränkta katter, det droppade från min hjälm och sadeln blev helt klibbig av vattnet men hon fortsatte att gå i fin form hela tiden <3. Men jag frös i alla fall inte när jag red =) När lektionen var slut gick vi in i stallet och jag tog hand om Flingan och borstade tills hon lev torr, det gillade hon nog <333
Och imorgon och på tisdag ska jag rida London och enligt Tove hade han en hel del överskottsenergi så det ska bli intressant! :D  






Duktiga Flingan! <33333







Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback